© copyright s.v.Tivoli

HET TWEEDE nu weer het DERDE

Door onze redacteur Pascal Janssen

Valkenswaard 5 - Tivoli 3 2-4

Ons seizoen is stukken beter gestart dan vorig jaar. Uit bij Valkenswaard pakten we de volle buit. Gelegenheidskeeper Gijs ranselde er heel wat ballen uit. En Marc voldeed aan de voorspellende gaven van El Grande, hij was verantwoordelijk voor al onze goals. Bij rust stond het 1-1 dankzij een vroege goal van ons en een late goal van de mannen uit Valkenswaard. We stonden eigenlijk continu onder drukke maar gelukkig wist Gijs er heel wat te keren en was de tegenstander niet scherp. Na de thee konden we de rentree van Peerke vieren. Marc scoorde weer erg snel nadat de keeper een bal zomaar in zijn loop gooide. Helaas kwam de gelijke stand weer terug via een goeie kopbal uit een even zo goede corner. Bij de derde van Marc kon hij vanaf eigen helft alleen op de keeper af en scoorde hij beheerst. Die bal had ook nog breedgelegd kunnen worden op ondergetekende maar erin telt. De laatste goal was een beauty, vanaf 30 meter schoot onze voormalige assistman de bal strak in de kruising. De scheids zag een voorafgaande overtreding van the Beast gelukkig door de vingers. Een goede overwinning al met al.

Scoutingsrapport Valkenswaard 5:

Door Tommy Beekelaar Samenstelling selectie: Dit team is een combinatie van zowel erg jonge als kalende zeer oude spelers. Uiteraard wat ertussenin maar dit is het eerste noemenswaardige punt. Moraal team: Ze zijn vorig jaar kampioen geworden als het 8e in de zesde klasse. Ze zijn dus met wat verschuivingen het vijfde geworden. Inschatting kansen: Alhoewel het kampioenschap gevierd is zijn de twijfels over het overleven in deze klasse nu al meermaals geuit. Kansen Tivoli: Als Tivoli snel het momentum kan killen van de flow van het kampioenschap zullen de uilen zich gewonnen geven. Het zou een bevestiging zijn van wat al gedacht wordt.